Kriticerad av white trash mamma...

Fick en komentar på ett av mina inlägg.. läs:

"Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Den här bloggen kan ju aldrig vara "äkta"?
Finns det verkligen sånna här föräldrar som beter sig som 14åringar och super när ens barn är hemma och lever livet som en Rockstjärna?

Små barn som äter oboypuler så de blir mätta eller en mcdonalds-frukost bara för att man inte orkar göra mat?


Nä..detta går jag inte på, och om det är äkta så hoppas jag att barnen får ett annat hem för inga barn ska inte få uppleva ett sånt liv att växa upp i.


Ge er o lägg upp sånna här sjuka bloggar!

2010-06-28 @ 22:58:07
URL: http://theyenny.blogg.se/"



Va ska man säga Cewin o L har de jätte bra me mej o kommer garanterat o få en faders figur i framtiden som de kan luta sej mot.. Denna mamma har gjort:
* Hon ger ett pojk namn till sin dotter.. sjukt
* "Super mysig söndag!".. dricker sej full på en söndag
* Har nästan naken bilder på sitt barn
* Pappan slänger barnet i luften.. hört talas om Shakin' Baby Cyndrome??
* Tattooerar sitt eget namn på armen.. dåligt minne?
* Jobbar 77%... va gör hon dom andra 33 promille av dagen? Kriticerar andra!??

Nä far o flyg me såna här white trash mammor som trycker ner andra för o känna sej bättre själv..

kram,
Cewin´s Mamma (arg)

Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Svar:

"Va ska man säga Cewin o L har de jätte bra me mej o kommer garanterat o få en faders figur i framtiden som de kan luta sej mot.. "

- Jasså? En fadersgestalt som super ännu mer, någon som kan leka med dina barn och göra kransar av alla ölkapsyler?



"* Hon ger ett pojk namn till sin dotter.. sjukt"

- Vet du inte att det är ett kvinnonamn? Slå upp det så ser du att det från början är ett medeltida kvinnonamn, bla Arns dotter heter Alde Arnsdotter...men historia kanske inte är något för dig? Sen blev det ett mansnamn och sedan ett kvinnonamn igen efter att Jan Goillou skrev Arnböckerna, sen finns det någon enstaka män som har det namnet kvar men det är ett dominerande kvinnonamn. Så sjukt vet jag inte om det är? Är Cim/kim också sjukt eftersom båda könen kan heta så??



"* "Super mysig söndag!".. dricker sej full på en söndag"

- Super sig full? Menar du att vi drack en varsin folköl? Blir man full o super sig full på det? Själv drack jag flera starköl/vin eller sprit när jag var lika gammal som dig för att bli full.

Här vi bor så har vi inga släktingar och själv klippte jag navelsträngen med mina föräldrar när jag flyttade hemifrån. Sen har vi aldrig haft barnvakt till Alde (man skaffar ju inte barn för att lämna bort dom) så sånt vill vi inte göra förstår du lilla vän. Man är ju inte 21 år längre och kan leva ett sånt liv;)



"* Har nästan naken bilder på sitt barn"

- Det här bevärdigar jag inte ens med en kommentar



"* Pappan slänger barnet i luften.. hört talas om Shakin' Baby Cyndrome??"

- Nej det har jag faktiskt inte gjort, däremot har jag läst och är mycket påläst om Shaken Baby Syndrome. Cyndrome vet jag inte vad det är? Men som du ser så skakas inte Alde utan kastas upp i luften. Flyga flygplan (du vet) brukar vi göra på öppna förskolan som vi brukar sjunga en sång till på sångstunden;) här har du en liten länk gumman så du kan läsa lite mer och kanske även stava rätt till det:

http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=5220



"* Tattooerar sitt eget namn på armen.. dåligt minne?"

- "Tatuerar" stavas det. Nej då, jag har ett bra minne men tyckte det var fint =) Samt min killes namn och min dotters som står bredvid. Mycket stolt över den tatueringen!



"* Jobbar 77%... va gör hon dom andra 33 promille av dagen? Kriticerar andra!??"

- Kriticerar? Kritiserar menar du? Jo jag tänkte att jag skulle komma igång efter mammaledigheten och jobba lite. Vi har så mycket pengar så vi klarar oss ändå. Så får vi en härlig sommar hela familjen medans Jens är hemma och är pappaledig. Så 77% är perfekt, vill ju vara hemma så mycket som möjligt innan jag börjar studera igen, hur mycket jobbar du?



"Nä far o flyg me såna här white trash mammor som trycker ner andra för o känna sej bättre själv.."

- White Trasch? Oj, du var nog den första som kallat mig det, men för din del är det nog fler här som uttryckt sig så:) Nej, ville inte alls känna mig bättre, men jag tycker synd om dina barn, och det är jag nog inte ensam om.



2010-07-01 @ 18:58:49
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: Linda

Den här bloggen är tamefan bland det sjukaste jag läst.. Otäckt, skrämmande.. Äckligt !!! Nä fy fan va arg jag blir bara av att läsa.. Jag hoppas verkligen att det inte är en seriös blogg, visserligen är det sjukt då också.. Annars hoppas jag verkligen att barnen blir omhändertagna ! Sjukt, sjukt, sjukt !!!!

2010-07-01 @ 19:33:06
URL: http://mammatillemmis.blogg.se/
Postat av: Linda

Och snälla människa... LÄR DIG ATT STAVA !!! Gaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-07-01 @ 19:45:33
URL: http://mammatillemmis.blogg.se/
Postat av: Cewin´s mamma

Ja tror Linda e lite kär e mej... hihihihi

2010-07-01 @ 19:55:08
Postat av: Cewin´s mamma

Men seriöst ja blir faktiskt sårad när ni håller på så här mot mej. Linda sköt ditt så sköter ja mitt... okej?!!??!!? Annars kan du brinna!!!!!!!!!

2010-07-01 @ 19:56:08
Postat av: Eva

Ganska underhållande blogg ändå får jag säga... Pajkastning hit och dit med alla kommentarer, hehe... Och jag måste tillägga att om man exploaterar sig och sitt liv genom bloggande på nätet får man räkna med elaka påhopp och att folk snackar skit!!



Och till sist: jag vet att det finns barn som har det mycket värre än dina... Jag tror inte denna bloggen är påhittad, eller???

2010-07-01 @ 20:36:01
Postat av: maja

Det handlar väl inte om att det finns andra barn som har det värre? Utan alla barn förtjänar det bästa, Tyvärr så väljer inte barn sina föräldrar.I detta fall önskar jag att de kunde.

2010-07-01 @ 20:52:17
Postat av: Cewin´s Mamma

får ja fråga hur alla ni hittar till denna privata blogg?? är de nåt som länkar?

2010-07-01 @ 21:07:41
Postat av: Hanna

""* "Super mysig söndag!".. dricker sej full på en söndag"

- Super sig full? Menar du att vi drack en varsin folköl? Blir man full o super sig full på det? Själv drack jag flera starköl/vin eller sprit när jag var lika gammal som dig för att bli full.

Här vi bor så har vi inga släktingar och själv klippte jag navelsträngen med mina föräldrar när jag flyttade hemifrån. Sen har vi aldrig haft barnvakt till Alde (man skaffar ju inte barn för att lämna bort dom) så sånt vill vi inte göra förstår du lilla vän. Man är ju inte 21 år längre och kan leva ett sånt liv;)"



Jenny: Hört talas om särskrivning?! Det heter SUPERMYSIG söndag. Annars blir innebörden just att du super en mysig söndag...

2010-07-01 @ 21:22:38
Postat av: L

Men nu tycker jag att ni är jättetaskiga mot Cewins mamma!

Hon är ju en helt underbar mamma!

O den här bloggen är en av mina favvisar.

Så det så.

2010-07-01 @ 21:26:06
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Det var ju inte jag som skrivit så, för det vet jag verkligen vad det är för något och jag avskyr det!

2010-07-01 @ 21:36:09
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: Hanna

Så det är inte du som skriver i din blogg? Det går nämligen att läsa just "super mysig söndag" i det senaste inlägget där. Cewins mamma har bara citerat dig ordagrant.

Sen om man fortsätter att läsa din blogg så kan man läsa flera andra särskrivningar också. Exempelvis "jätte mysigt".

Måste vara jobbigt att ha en blogg som särskriver orden automatiskt!

2010-07-01 @ 21:46:16
Postat av: Hanna

Och btw, vill man inte ha kritik på sin egen blogg är det ju jävligt osmart att länka till den när man kritiserar någon annan!

2010-07-01 @ 21:47:23
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Jag vill gärna få kritik och visst kan det bli fel ibland när man skriver fort och mycket. Men så här illa som i denna blogg skriver jag inte (som tur är). Jag skrev tillbaka på det hon skrev till mig och väntar gladeligen på svar:)

Kul att du gillar denna bloggen;)

2010-07-01 @ 21:51:48
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: Eva

"Det handlar väl inte om att det finns andra barn som har det värre? Utan alla barn förtjänar det bästa, Tyvärr så väljer inte barn sina föräldrar.I detta fall önskar jag att de kunde."



Menar bara att man får ha liiiite perspektiv på saker och ting ibland, och förresten, vem avgör vad som är bäst för ett barn...? Det är så himla lätt att klanka ner på och kritisera andra, de flesta gör ju så gott de kan...



2010-07-01 @ 22:10:56
Postat av: Cewin´s mamma

Jenny vilket svar väntar du på? hmm.. jag väljer att svara där solen inte skiner...

2010-07-01 @ 22:16:23
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Tänkte väl det....

2010-07-02 @ 00:33:20
URL: http://theyenny.blogg.se/
Postat av: Zandrah

Mäh, strunta i alla kommentarer... som att de aldrig tagit socialbidrag heller!!

2010-07-06 @ 21:12:27
Postat av: Pål-Jörgen

"* Jobbar 77%... va gör hon dom andra 33 promille av dagen? Kriticerar andra!??" Hur ligger det till med matten? Jobbar man 77 %, d.v.s. 77% av 8 timmar, så jobbar man sex timmar och nio minuter per dag, vilket innebär ca 41 % av dagtid. Som dag brukar man räkna 15 timmar. Dessutom betyder promille tusendel.

2010-10-07 @ 23:19:09
Postat av: Cewin´s Mamma

Påljörgen, för de första har du så fult namn att du inte borde fått skriva kommentar alls..



för de andra så vet ja visst hur man räknar matte o divition.. promille e både divition o den som polisen kollar för o se så att man inte dricker



Kram,

Cewin´s Mamma

2010-10-09 @ 07:12:59
Postat av: Joakim

Kan du definiera hur en promille ser ut i en divition? Har inte sett någon "JÄTTE NYFIKEN" Varför tror du att polisen mäter promille, vad står den för i det fallet?



2011-01-10 @ 18:27:29
Postat av: Freyahs mamma

Promille är bara ett finare ord för procent.

2011-02-28 @ 09:22:23
Postat av: Amanda

Jag har precis gått ut grundskolan och till och med jag vet att promille är en tusendel därav "mille" i promille. Mille betyder tusen på latin och "cent" i procent betyder hundra.



HERRE GUD! har ni ingen utbildning?



Hur tror ni kroppen skulle reagera om blodet innehöll 2% alkohol?...

2011-06-23 @ 18:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0